Tuesday, April 5, 2011

... rindu padamu...

Aku x nafikan tiap kali sunyi saja ak akan rindu pada arwah mak dan abang....
tiap kali ak terpikirkan rumah ak asyik fikir akan ajak mak ke pasar malam...
nak suruh abang g beli yang itu yang ini....
bagi ak mereka seolah2 masih wujud di alam yang fana ini...
tapi hakikatnya mereka telah ke alam lain...
alam yang begitu hampir dengan hari akhirat....
Roh mereka telah pulang ke Sang Pencipta....

Tadi masa g mall, aku ternampak seseorang seolah2 mirip mak...
tetiba aku jadi sayu...
coz ak terambil fone dan terdail no mak...
sedetik kemudian, aku tersedar tiada siapa yang akan menjawab panggilan itu...
kerana tuannya sudah pulang di sisi Illahi....
aku rasa sungguh sunyi....
Lantas aku sedekah fatihah kepada mereka dan juga pada semua ahli2 kubur...
moga sedekahku yang x seberapa ini dapat ringankan dan selamatkan mereka di sana....

No comments:

Post a Comment